Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diyarbakır

Valilikler

T.C. Hazro Kaymakamlığı
T.C. Hazro Kaymakamlığı
T.C. Hazro Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • HAZRO
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İlçe İnsan Hakları İlçe Etik Kurulu
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Hazro İlçesi Toplantı Takvimi
  • İLETİŞİM
°C
6
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Özel Kalem Bürosu
      • İlçe İdare Kurulu Bürosu
      • İlçe İdare ve Denetim Bürosu
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
  • HAZRO
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Amirliği
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Entegre Devlet Hastanesi
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İlçe İnsan Hakları
    • İlçe Etik Kurulu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Hazro İlçesi Toplantı Takvimi
  • İLETİŞİM
 

HAZRO KAYMAKAMLIĞI KAR İLE MÜCADELE TALİMATI-2020

20.02.2020

HAZRO KAYMAKAMLIĞI KARLA MÜCADELE TALİMATI

 

  1. AMAÇ: Bu talimatın amacı, İlçemizde 2019-2020 yılı kış mevsiminde toplumsal hayatı olumsuz yönde etkileyebilecek yoğun kar yağışına karşı alınacak önlemleri belirlemek, kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamaktır.

 

  1. KAPSAM: Bu talimat, karla mücadele konusunda kendine görev verilen kurum ve kuruluşları kapsar.

 

  1. YASAL DAYANAK:
  1. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu
  2. 7126 Sayılı Sivil Savunma Kanunu
  3. Diyarbakır Valiliği İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi Yönergesi

 

  1. GENEL GÖREVLER:

 

  1. Kar yağışının başladığı dönemden itibaren ikinci bir emre kadar, kış aylarında meydana gelebilecek yoğun kar yağışı ve kış şartlarından kaynaklanacak diğer olaylara karşı gerekli tedbirlerin zamanında alınması ve kurumlar arası koordinasyonu sağlamak maksadıyla Hazro Kaymakamlığınca, İlçe Belediye Başkanlığını 24 saat esasına göre çalışmak üzere görevlendirmiştir. Hazro Belediye Başkanlığının sorumlusu, Belediye Başkanı Vekili Ali ÖNER olup, 24 saat esasına göre çalışmasından Hazro Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürü Uğur DOĞANER sorumludur. Kriz halinin ve Hazro Belediye Başkanlığı görevinin devamı süresince ilgili bütün kurum ve kuruluşlar karla mücadele konusunda Hazro Belediye Başkanlığının koordinasyon ve talimatlarına göre hareket edeceklerdir.
  2. İlçe Kaymakamımız/Belediye Başkan Vekili Sayın Ali ÖNER’ in Başkanlığında; İlçe Jandarma Komutanı Jandarma Binbaşı Hasan BAŞ, İlçe Emniyet Amiri İlkay ARSLAN, Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Bahar KARABAY, İlçe Milli Eğitim Müdürü Uğur DOĞANER, İlçe Tarım ve Orman Müdürü Enes İSEN, DEDAŞ Şefi Murat KOÇER ve DİSKİ Şefi Ferat KAHRAMAN’ ın katılımıyla toplantılar düzenlenecektir.

Yukarıda belirtilen kurumların en üst amirleri kriz yönetiminden doğrudan sorumlu olup, İlçe Belediye Başkanlığının toplantı çağrısı yapması halinde, ilgili birim amirleri Kaymakamın Başkanlığında toplanacaktır. Ayrıca ilçedeki ilgili birimler, İlçe Belediye Başkanlığı ile sürekli irtibatı sağlamak üzere, müdür yardımcısı seviyesinde birer personel belirleyerek, isimleri ve irtibat numaralarını, İlçe Belediye Başkanlığına bildirilecek ve gerektiğinde Afet İrtibat Bürosunda görevlendirilecektir.

  1. Talimatla görev verilen kurum ve kuruluşlar, derhal birim müdür yardımcısı seviyesinde kurum temsilcisi olarak belirlenen personelin sorumluluğunda Afet İrtibat Bürolarını oluşturarak, 24 saat esasına göre çalışmaya geçecekler ve görev planını, Karla Mücadelede görevli personel ve araç-gereç listesini, irtibat telefonları ile birlikte (sabit cep telefonları) İlçe Belediye Başkanlığına göndereceklerdir.
  2. İlgili kurum ve kuruluşlar, kendi görev alanlarında faaliyet göstermek üzere tüm personeli hazır hale getirmek ve gerekli iş makinelerinin bakımını yaptırmak, yakıtını temin etmek ve hazır halde bulundurmaktan sorumludurlar. Kurumların kendi görev alanlarında yetersiz kalmaları halinde, diğer kurum ve kuruluşlardan iş makinesi, personel vb. konularda İlçe Belediye Başkanının talimatı üzerine, yardım talep edilen kurumlar iş makinelerini ve personelini derhal yardım talep eden kurum ve kuruluşa destek vermek üzere gönderecektir.
  3. Görevlendirilen takım ve araç listeleri değiştiğinde, düzenli olarak İlçe Belediye Başkanlığına bildirilecektir. Hazro Belediye Başkanlığı, İlçe Jandarma Komutanlığı, İlçe Emniyet Amirliği, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İlçe Sağlık Müdürlüğü, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, DEDAŞ İşletme Şefliği ve DİSKİ Şefliğince karla mücadele sezonu boyunca her gün en geç saat: 09.00’ a kadar Hazro İlçe Belediye Başkanlığının 0 412 671 20 02 numaralı faksına kendi görev alanlarına giren konularda meydana gelen gelişmelerle ilgili olarak rapor gönderecekler veya 0 505 527 96 84 numaralı telefona bilgi verecekler. Raporlar birleştirilerek “İlçe Raporu” haline getirilecek ve en geç saat: 10.00’ da Kaymakamlık Makamına arz edilecektir. Gönderilecek raporlar hafta sonu ve tatil günlerinde de aksatılmayacaktır.
  4. Alınan bütün tedbirlere rağmen yoğun kar yağışı, buzlanma çığ, heyelan, kaza vb. sebeplerle karayollarının trafiğe kapanması halinde ve Arama Kurtarma Ekiplerinin müdahalesi gereken hallerde 112 Acil Çağrı Merkezi faaliyetine başlayana kadar, durum en seri şekilde İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin 112, 179 veya 0 412 671 21 08 no’lu telefonuna bildirilecektir.
  5. Kuruluşların desteğini gerektiren acil durumlarda ilgili mevzuata göre gerekli hazırlıklar yapılarak konu İlçe Kaymakamının onayına sunulacak ve gerekli resmi işlemlerin tamamlanmasını takiben İlçe Belediye Başkanlığının koordinasyonu altında destek alınacak kuruluşların iş makineleri ihtiyaç duyulan bölgeye sevk edilecektir.

 

  1. KURUMLARIN GÖREVLERİ:

 

  1. İLÇE KAYMAKAMLIĞI

 

Karla mücadele için görevli ekip ve personel İlçe Kaymakamlığının emir ve talimatlarına göre hareket edilecek olup, günlük olarak yapılan çalışmalar raporu İlçemiz Belediye Başkanlığına gönderilecektir. İlçede yürütülecek çalışmalarda, ilgili kuruluşların karla mücadele planına göre hareket edilmesi esas olup, ekiplerin 24 saat esasına göre koordinasyon içerisinde çalışmaları sağlayacaktır. Planlı karla mücadele çalışmalarında başka bir bölgeye ekiplerin nakli gereken acil hallerde, Belediye Başkanlığına derhal bilgi verilecektir. Birden fazla ekibin ve kuruluşun müdahalesi gereken acil durumlarda ise, bütün ekipler görevlendirilecektir.

 

  1. İLÇE BELEDİYE BAŞKANLIĞI

 

  1. İlçe merkezi ve ana arterlerdeki karla mücadele çalışmaları, İlçe Belediye Başkanlığınca yürütülecektir. Belediyenin bu mücadelede yetersiz kalması halinde, Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi/ İlçe Afet irtibat Bürolarından talepte bulunacaklardır.
  2. Kar yığınlarının kaldırılması ve yaya kaldırımlarının temizlenmesi için ekip kurulması sağlanacak ve ekip başlarını iletişim bilgileri İlçe Kaymakamlığına bildirilecek.   
  3. Karla Mücadele talimatında belirtilen personel ve araçlardan oluşan Acil Müdahale ekipleri 24 saat esasına göre hazır olacak ve gerektiğinde derhal kapalı yolların açılması için müdahalede bulunacaktır. Öncelikli olarak karla mücadele yapılacak mahalle, mezra ve ilçe merkezindeki yolları, İlçe Belediye Başkanlığınca belirlenecektir. İlçe Belediye Başkanlığınca yakıt ve arızalı araçların tamiri konularında gerekli tedbirleri alacak ve herhangi bir sıkıntı yaşanmasına meydan vermeyecektir. Sorumluluğundaki yollar ile ilgili durum raporları her gün saat 09.00’ a kadar İlçe Kaymakamlığına bildirilecektir. Hafta sonlarında ve tatil günlerinde rapor gönderilmeye devam edilecektir.
  4. Sık sık kapanan noktalarda kum ve tuzun stoklanması, sürekli kapanan uzak mahalle ve mezra yollarına öncelik verilmesi, görev yapacak personel ve araç bilgilerini güncel tutulmasına özen gösterilecektir.
  5. Yönergede görevli kurum yetkililerinden gelen raporlar, en geç saat 10.00’ a kadar Kaymakamlık Makamına sunulacaktır.
  6. Karla mücadeleye karşı vatandaşların bilgilendirilmesi sağlanacaktır.

 

  1. KARAYOLLARI 9. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ

 

  1. İlçe ana yollarında ve Karayolları bakım evlerindeki iş makinesi ve personelden oluşan Acil Müdahale ekipleri 24 saat çalışma esasına göre hazır halde bulunacak ve gerektiğinde derhal kapalı yolların açılması için müdahalede bulunacaklardır. Bakım evleri İlçemiz ile Diyarbakır arası yolların açık tutulmasını sağlayacaktır.
  2. Karayolları yol ağında iş makineleri ile karla mücadele çalışması yapılırken, yol ağının yakınında bulunan mahalle ve mezralarda acil vakalar olması durumunda, İlçe Belediye Başkanlığının bilgisi ve talimatı ile bu tür vakalara müdahale edilecektir.
  3. Karayolları ile ilgili yol durum raporları, her gün saat 09.00’ a kadar İlçe Belediye Başkanlığına bildirilecektir.

 

  1. İLÇE JANDARMA KOMUTANLIĞI VE İLÇE EMNİYET AMİRLİĞİ

 

  1. İlçe Jandarma Komutanlığı ve İlçe Emniyet Amirliği kendi görev sahaları ile ilgili konularda kış dolayısıyla hazırlıklı bulunacaktır.
  2. İlçemiz sorumluluğunda olan karayolu güzergâh ve geçitlerinde; yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ ve heyelan gibi durumlarda, ilimiz ve ilçeler arasında koordinasyonun Kaymakamlık kanalıyla sağlanması, karayolu elverişli hale gelinceye kadar bu güzergâhları kullanacak olan taşıtların uygun yerlerde bekletilmesi, bu süre içerisinde araçların çıkış yapmalarına izin verilmemesi ve gerekli diğer tedbirlerin alınması; ayrıca ilgili kurum ve kuruluşlar ile belediyelerin kendi görev alanlarına giren konularda gerekli ilave tedbirleri almaları,
  3. Geçmiş yıllardaki kaza istatistikleri ile yol güzergâhının yol ve çevre koşulları analiz edilerek yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluş ile sürekli irtibat halinde olunması,
  4. Karayollarında şiddetli hava akımına bağlı sis, kar sürgünü, gizli buzlanma vb. olumsuzlukların yaşandığı karayolu kesimlerine gelinmeden önce, özellikle yüksek ve ağır taşıt sürücülerinin durdurularak, megafonla veya LED ekranlı panel cihazı bulunan ekip otolarıyla; "'görüş' mesafesinin azaldığı ' "takip mesafesini artırmaları , "şerit izleme kurallarına uymaları "sis farlarını kullanmaları ", "yavaş ve dikkatli seyretmeleri "gündüzleri de yakını gösteren ışıklarını yakmaları " hususlarında uyarılmaları,
  5. Trafik kazalarına neden olan;
  1. Ağır taşıtların kasa/römork yüklerinin kayması ve direksiyon hâkimiyetinin kaybolması sonucu devrilme, savrulma ve kaymasına neden olan "yanal rüzgârın oluştuğu kesimlerin,
  2. Yağan karın "sürgün " şeklinde karayolu yüzeyine gelmesi sonucu, yol yüzeyinde oluşan açık ve gizli buzlanma nedeniyle araç lastiklerinin karayolu yüzeyi ile olan temasını önleyen bölgelerin,
  3. Hava sıcaklığının ani düşmesi sonucunda rüzgarların etkisiyle oluşabilecek, "erken ve gizli buzlanma” riskinin yüksek olduğu kesimlerin,
  4. Köprü ve yol eğiminin farklılaştığı yol kesimleri ile yağmur ve eriyen kar sularını karayolundan hızla tahliye etmek amacıyla yapılan ve "sanat yapıları " olarak adlandırılan menfez, mazgal, rögarların kapanma olasılığı bulunan yerlerin, önceden tespit edilmesi ve alınacak tedbirlerin planlanarak uygulanması,
  5. Ağır tonajlı taytlarda, yük üzerini branda vb. gereçlerle kapatmamaları sonucunda taşınan yük eşyasının yola düşmesi nedeniyle diğer sürücülerin refleks ya da düşen malzemeden kaçınma gerekçesiyle yaptıkları manevra veya direksiyon hakimiyetini kaybederek kazaya karıştıkları dikkate alınarak, yük üzerini branda vb. gereçlerle kapatmayan sürücüler hakkında Karayolları Trafik Kanunu'nun 65' inci maddesi ile Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 128' inci ve devamı maddeleri gereğince işlem yapılması,
  1. Yerleşim yeri dışındaki karayollarında mahsur kalan sürücü ve yolcuların mağduriyet yaşamamaları amacıyla yerel yönetimlerce imkânlar dâhilinde her türlü yardımın ulaştırılması, gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşlarımıza ait tesislerden istifade etmelerinin sağlanması,
  2. Yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ ve heyelan nedeniyle, yolun trafiğe kapandığı durumlarda; ilçe merkezinde bulunan taşıtların karayoluna çıkışlarına müsaade edilmemesi, karayolu trafiğe açılana kadar, araçların uygun yerlerde bekletilmesi,
  3. 01.04.2017 tarihli ve 30025 sayılı Resmî Gazete ‘de yayımlanan "Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu İlçe İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” ile kış lastiği zorunluluğu, kullanım şartları ve denetimlere ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir. Bu kapsamda, ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası karayollarında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan taşıtlarda, her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanma zorunluluğuna uyulması,
  4. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 65/A maddesine göre "Kış lastiği kullanma zorunluluğuna uymayanlar hakkında idari para cezalarının düzenlenmesi, mevzuatta belirtilen araçların yapılan tüm kontrollerde "KIŞ LASTİĞİ "bakımından da denetlenmesi,
  5. Lastiklerin mevsim koşullarına uygunluğuna yönelik denetimlerde trafik birimlerinde bulunan "Lastik Diş Derinliği Ölçer" aparatların kullanılması,
  6. Kış lastiği kullanma zorunluluğu bulunan araçların bu zorunluluğa uymadıklarının tespiti halinde idari para cezasının yanında araçların lastiklerini uygun hale getirebilecekleri en yakın yerleşim birimine kadar gitmeleri için Ek-l 'de bulunan belge düzenlenerek izin verilmesi, hangi yerleşim yerine kadar izin verildiğinin trafik idari para cezası karar tutanağının açıklama bölümüne de not olarak yazılması,
  7. İdari para cezası uygulanan tüm araçlar için kanıtlayıcı belge olarak Araç Tescil Belgesi ve Sürücü Belgesi fotokopisi/fotoğraflarının alınması,
  8. Okul servis araçları gibi özellikle taşıma araçlarının daha dikkatli kontrol edilmesi ve Okul Servis Araçları Yönetmeliği hükümlerine uygunluğu yönünden de denetlenmesi,
  9. Güzergâh veya bölgelerde görevli ekiplerin sıralı ve sorumlu amirlerinin bilgisi dışında sorumluluk alanlarından ayrılmaması, görevli ekibin zorunluluk nedeniyle güzergâhtan ayrılması durumunda, yerine imkânlar nispetinde başka bir ekibin görevlendirilmesi ve değişimlerin güzergâhta yapılmasının sağlanması,
  10. Denetim amacıyla durdurulan kamyon, tanker, römork ve yarı römorklar için arka koruma çerçevesi, lastik, yansıtıcı malzeme, takograf, ışık donanımı vb. gibi teknik kontrollerin yapılması,
  11. Trafik yoğunluğu artan yol kesimlerinde gerek görülmesi halinde trafik akımı normale dönünceye kadar ağır tonajlı taşıtların (çekici, kamyon, tanker gibi) uygun yerlerde bekletilmesi,
  12. Çekme-kurtarma ve zincir uygulaması gibi özel beceri ve alet gerektiren servis hizmetlerini veren kişi ve kurumların telefon ve adreslerinin güncellenerek telsiz nöbetçilerinde kolay erişilebilir yerde bulundurulması, bu yönde talep olması halinde vatandaşa yardımcı olunması,
  13. Sis, buzlanma vb. kaza riskinin yoğunlaştığı hava ve yol koşullarında, ivedilikle müdahale edilmesi ve karayolunun trafiğe derhal açılması amacıyla kurtarıcı/çekicilere haber verilerek hazır bulundurulmasının sağlanması ve art niyetli şekilde sürücülerden fahiş fiyat taleplerini önleyecek tedbirlerin alınması,

 

  1. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

 

            Acil Müdahale Ekiplerine ihtiyaç duyulduğunda, derhal sevk edilmek üzere İlçe Sağlık Müdürlüğü Kış Mevsimi Trafik Kazaları Acil Eylem Planında belirtilen Ambulanslar ilçe merkezi için belirtilen yerlerde sağlık ekibi ile birlikte tam teçhizatlı olarak hazır bulundurulacak ve müdahale gereken konularda acil müdahale yapılacaktır. 112 Acil Hizmetleri Şube Müdürlüğü emrinde bulunan bir adet paletli ambulans talebinde bulunulacak, mevcut acil vakalara normal yollarla ulaşılamadığı durumlarda, vakalara bu araçla müdahale dilecektir. Ayrıca gerekli sağlık tedbirleri alınacaktır. Sürekliliği devam eden hastalar (diyaliz, doğum, aşı zamanı gelen çocuklar vb.) sorumluluk bölgelerindeki kamu ve özel sağlık kuruluşları tarafından önceden tespitleri yapılarak, acil durum öncesinde gerekli tedbirlerin alınması sağlanacaktır.

 

  1. MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

 

             Taşımalı eğitim kapsamında olan yolların öğrenciler açısından tehlike arz etmesi halinde, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce derhal gerekli tedbirler alınacak, yol açma çalışmalarında öğrenci taşıması yapılan yollara öncelik verilecektir. İlçemizde okullarımızın tatil edilmesini gerektiren bir husus olduğunda, İlçe Belediye Başkanlığı tarafından durum Kaymakamlık Makamına bildirilecektir. Kaymakamlık onayı olmadan taşımalı eğitim dahil, eğitim ve öğretim faaliyetleri tatil edilmeyecektir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümce Taşımalı Eğitim ile ilgili rapor her gün en geç saat 09.30’ da İlçemiz Belediye Başkanlığına bildirilecektir.

 

  1. METEOROLOJİ 15. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ

 

            Yoğun kar yağışı, tipi, buzlanma olayı, don, sis, kar yüksekliğinin çok olması esnasında ani sıcaklık artışıyla beklenen çığ vb. durumlarda Kaymakamlık Makamına ve diğer kurumlara meteorolojik uyarı ve ihbarları önceden haber vererek web sitelerinde yayınlanmasını sağlayacaktır. Hava tahminleri ile ilgili bilgi talep eden kurum ve vatandaşlara bilgi verecektir.

 

  1. KIZILAY BAŞKANLIĞI

 

            Yollarda mahsur kalanlara kumanya dağıtmak ve diğer acil ihtiyaçları karşılamak üzere Kızılay Başkanlığına bilgi verilecektir.

 

  • TARIM VE ORMAN İLÇE MÜDÜRLÜĞÜ

 

            Zirai dona karşı, İlçemiz Belediye Başkanlığı aracılığıyla ve web sitelerinde çiftçiler uyarılacaktır.

 

  1. TÜRK TELEKOM İLÇE ŞEFLİĞİ

 

            Telefon şebekelerinde gelebilecek arızalar için Türk Telekom İlçe Şefliği tarafından gerekli tüm tedbirler alınacak, ekipler her an göreve hazır bulundurulacaktır.

            Telefon arıza durum raporu, Türk Telekom Şefliği tarafından her gün saat 09.00’ a kadar İlçemiz Belediye Başkanlığına bildirilecektir. Ayrıca yağışların yoğun olduğu günlerde saat 16.00’ da tekrar rapor gönderilecektir. Hafta sonlarında ve tatil günlerinde rapor gönderilmeye devam edilecektir.

 

 

  1. DEDAŞ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. İLÇE ŞEFLİĞİ

 

            Elektrik şebekelerinde meydana gelebilecek arızalar için DEDAŞ A.Ş. tarafından gerekli tüm tedbirler alınacak, ekipler her an göreve hazır bulundurulacaktır. Ayrıca elektriği en çok kesilen yerleşim yerlerinin hat kontrolleri yapılacaktır.

            Elektrik durum raporu DEDAŞ A.Ş. tarafından, her gün saat 09.00’ a kadar İlçemiz Belediye Başkanlığına bildirilecektir. Ayrıca yağışların yoğun olduğu günlerde saat 16.00’ da tekrar rapor gönderilecektir. Hafta sonlarında ve tatil günlerinde rapor gönderilmeye devam edilecektir.

 

  1. DİSKİ ŞEFLİĞİ

 

            Su şebekelerinde meydana gelebilecek arızalar DİSKİ Şefliği tarafından gerekli tüm tedbirler alınacak, ekipler her an göreve hazır bulundurulacaktır.

            Su şebekeleri durum raporu DİSKİ Şefliği tarafından, her gün saat 09.00’ a kadar İlçemiz Belediye Başkanlığına bildirilecektir. Ayrıca yağışların yoğun olduğu günlerde saat 16.00’ da tekrar rapor gönderilecektir. Hafta sonlarında ve tatil günlerinde rapor gönderilmeye devam edilecektir.

 

 

  1. YÜRÜRLÜK: Bu talimat onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

 

  1. YÜRÜTME: Bu talimat hükümlerini, Planda görev verilen kurumlarca yürütülür.

 

 

 

 

                                                                                                          17.02.2020

 

 

                                                                                                         Ali ÖNER

                                                                                                 Hazro Kaymakam V.

                                                                                                     Vali Yardımcısı

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Diyarbakır Valiliği
  • Resmi Gazete
  • Terörden Arananlar
Hürriyet Mah.Şehitlik Cad.No:64 Hazro/Diyarbakır
(0412) 671 20 13
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız